İngilizce Notlarım: #1 Simple Past Tense (Geçmiş Zaman)

Uzun zaman oldu İngilizce öğrenme hedefimi koyalı.. Gel gelelim bir türlü oturup öğrenmeye fırsat demeyelim de, çalışma isteğim olmadı desem yeri. Hep korktum yeni bir dil öğrenmekten. Çünkü ilk okul 6 dan tut lise sona kadar İngilizce dersi görmüş birisinin; hiç bir şey öğrenememişken sadece internet üzerinden bir şey öğreneceğime inanmadım. Ama olaya farklı açıdan da bakmak gerekiyor. Biz doğduğumuz da hiç bir dil bilmiyorduk, onu bırak konuşmayı dahi. :) Yani Türkçe'yi yavaş yavaş öğrendiysek eğer yeni bir dil öğrenmemiz de bizim için tamamen doğal bir olaydan ibarettir. Tek gerekli olan İNANÇ, İSTEK ve AZİM! Şu an siz de benim gibi her ne yapıyorsanız bırakın, VE ŞİMDİ BAŞLAYIN! (genellikle yeni bir şey yapmaya kalkışırken hafta başını bekleriz, bunu bırakın. Aklınıza ne zaman geldiyse o zaman başlayın.)

İlk öğrendiğim: Simple Past Tense (Geçmiş zaman)

İzlediğim eğitim seti buradan başladı bende kağıda yazdığım notları buraya geçireyim..

Geçmiş zamanda yapılmış bir durumu belirtmek için to be fiilinin ikinci hali kullanılır. Peki nedir bu ikinci hali:

Eğer özne;
Ben (I), Sen (You), O (She,He), (it) ise => was
Biz (We), Siz (You), Onlar (They) da ise => were kullanılır..

Not: you kullanımın da hep were gelecektir. :) (nedenini bilmiyorum)

Örneklemeye geçecek olursak eğer..

I was tired. (Yorgundum.)
We were tired. (Yorgunduk.)

He was happy.(Mutluydu.)
They were happy.(Mutluydular.)

You was very short. (Çok kısaydı.)
They were very short. (Çok kısaydılar.)

Bunları olumsuz yapmak için ise not ekini getiriyoruz.

was + not => wasn't
were + not => weren't

I wasn't born in İstanbul. (Ben İstanbul da doğmadım.)
We weren't born in İstanbul. (İstanbul da doğmadık.)



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Notlarım: #6 "Fesleğen - Hikmet Anıl Öztekin"

Kitap Notlarım: #2 "Elif Gibi Sevmek 2"

Kitap Notlarım: #5 "Söz Mühendisi - Hasan Çep"