İngilizce Notlarım: #2 Simple Past Tense (Geçmiş Zaman)

Bir önce ki notum da durum belirten cümleleri kurmayı öğrendik. Bu paylaşımım da ise fiiller ile cümle kurmayı öğreneceğiz. En zoru ve kafa karıştıranı düzensiz fiiller..

Geçmiş zaman da fiile -ed ve -d ekleri getirilerek cümle kurulur.

play => played .. I played football. (Futbol oynadım.)
listen => listened .. I listened to music. (Müzik dinledim.)

Eğer fiilin sonu sessiz harf ile bitiyorsa; -ed.
Not: y harfinden önceki harf sesli ise ed takısı gelir, aksi takdirde -ied alır.
e harfi ile bitiyorsa; -d eki getirilir.  Bunlara düzenli fiiller denir.

Not da belirttiğim gibi y den önceki harf sesiz ise -ied takısını alır.

Study => studied I studied. (Çalıştım, okudum.) 

Olumsuz yapmak için ise fiilden önce didn't getirilir ve fiil ilk haliyle yazılır.

I didn't play football. (Futbol oynamadım.)
I didn't listen to music. (Müzik dinlemedim.)

Düzenli fiileri nasıl kullanacağımızı anladık, peki düzensiz fiiller de nasıl bir ezber yapacağız? Bakalım..

fal => fell (düşmek, düştü)
drive => drove (sürücü, sürdü)
but => bought
write => wrote
go => went
see => saw .. You saw. (Gördün.) | You didn't see. (Görmedin.)

Olumsuz halleri aynı. :) Düzensiz fiilleri öğrendikçe güncelleyeceğim..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Notlarım: #6 "Fesleğen - Hikmet Anıl Öztekin"

Kitap Notlarım: #2 "Elif Gibi Sevmek 2"

Kitap Notlarım: #5 "Söz Mühendisi - Hasan Çep"