Kitap Notlarım: #1 "Elif Gibi Sevmek 1"

"Kitap kurdu değilim." makaleye böyle başlasam daha iyi olur. Pek kitap okumam, yani sevmiyorum demiyorum ama; her kitabı okumam. Neden diye soracak olursanız, sarmıyor deyip sıyrılırım. :) Şu an tamamen Tasavvufi ye takmış durumdayım. Buna da "EyvAllah" kitabını okuyarak başladım, önceden bir kaç tane okumuşumdur belki. -gerçi sevdiğim de bundan sevmedi..- Şu an kitap okudukça O'na hak veriyorum, yani düşünsenize.. Deniz kenarı bi yerdesiniz ve kayıkla açılıyorsunuz, siz yüzme biliyor ama sizi seven yüzmekten korkuyor. Ne anlamı olur değil mi açılmanın? Fazla uzatmadan kitaptan beğendiğim sözleri buraya not düşeyim, belki yararı dokunur..

Kitabın Yazarı: Hikmet Anıl Öztekin
Yayın Evi: Yakamoz Kitap
  • "..cennetin kapısından girince ilk onu istemeye yemin etmektir..." (sayfa,13)
  • "Namaza benzeyecek biraz da sevgin, niyet ettikten sonra etrafa bakmayacaksın." (sayfa,21)
  • "Seviyorsan gerçekten, hayatında iki kere düğüm yükselecek boğazına, biri onu tanıdığın gün... Biri de ayrıldığın gün, yani bugün..." (sayfa, 21)
  • "Sen varken çayı açık içerdim gözlerini göreyim diye, sen gittin zehir gibi bir çay boğazımda, gözlerinin karşımda olmadığını görmeyeyim diye." (sayfa, 23)
  • "Canım cennet çeksin diye sanki gözlerin..." (sayfa, 23)
  • "Bir gün eğildiğimiz secdeye aynı anda başımı koymak duası ile!" (sayfa, 25)
  • "Bizim en büyük kavgamız, ezan okundu mu, okunmadı mı, olurdu herhâlde." (sayfa, 25)
  • "Hiçbir yağmurda, sensiz ıslanmaya cesaret edemedim ben. İşte bundan, pencerenin ötesine geçemedi hayallerim..." (sayfa, 27)
  • "Uçurtmayı sen benim gönlümde uçurdum." (sayfa, 29)
  • "Besmelesiz başladım diye mi doyamıyorum seni sevmeye?" (sayfa, 30)
  • "Öyle bekledik işte; geleceğinden mi sanki, sevdamızdan..." (sayfa, 35)
  • "Özlemek mi? Sana benzeyen her şiire sarılasım geliyor..." (sayfa, 38)
  • "Ağaçların çok olduğu yerler mi yağmur yağar, yoksa yağmurun yağdığı yerlerde mi çok ağaç olur?" (sayfa, 40)
  • "Elif'in dünyaya verdiği anlam gibi yağıyor kar gökten. Bizim gibi birbirimize değmeden, bizim gibi ayrı ayrı eriyerek..." (sayfa, 47)
  • "İlk kez okuduğum kitabın sayfasını çevirirken, yüzüme vuran esinti bile seni hatırlatıyor, anıları geçtim ben, yeni her şeyde sen varsın..." (sayfa, 51)
  • "Solun solumun hizasına yaklaşmayacaksa ne yapayım ben bu canı? Lazım değil." (sayfa, 55)
  • "Allah korkusundan titrer yüreğim, gözlerine günahsız bakabilmekti tek isteğim." (sayfa, 60)
  • "Ama yine de sorsalar gelsin mi diye, yanacağımı bile bile, gelsin derdim..." (sayfa, 75)
  • "Seni unutmaya çalışmak, en fazla sana benzeyen bir şiir okuyana kadar..." (sayfa, 79)
  • "Bahçesindeki çiçekten habersiz insanlar, 7 senelik kokun burnumda 8'e yelkenli." (sayfa, 85)
  • "Olmayan bir sevgili inatla beklemek; utandırmaktır aşkı.." (sayfa, 83)
  • "Hep bir dua hâlidir adın. Aklıma gelişin seveyim. Duasız, şükürsüz bu hali nasıl geçeyim." (sayfa, 85)
  • "Eğer senle yürümeyeceksek tekrar, haram olsun bana, şubat günü gelinlik giymiş İstanbul sokakları..." (sayfa, 89)
  • "Şimdi uyumak mı dersin?.. Uyumak delilik sevdiğim..." (sayfa, 94)
  • "Geceler uyumaktan değil be yâr, çok uykuyu haram sayıp ibadet etmekten geçer." (sayfa, 94)
  • "Gece sevdanın uyandığı; nefislerin uyduğu vakittir!" (sayfa, 94)
  • "Biri günde beş vakit, biri ömrümde tek vakit..." (sayfa, 99)
  • "Modern köleler gibi CV'lerimiz var kardeşim, hepimiz günde 8 saatimizi kiralıyoruz patronlara." (sayfa, 100)
  • "Allah'a dönüp ne büyük derdim var diyeceğimize, derdimize dönüp ne büyük Allah'ımız var diyelim." (sayfa, 105)
  • "Hatrına düşmem için illa nefesinden mi geçmem gerekecek?" (Sayfa, 107)
  • "Bu gece öyle özledim ki seni, Koca şehrin yerini değiştiresim geldi..." (Sayfa, 112)
  • "Bir öğretmen tek bir dersi anlatırken, bir öğrenciden bütün dersleri anlamasının beklenmesi..." (Sayfa, 116)
  • "Yârim, belki duayız birbirimize, yarıda bırakmayalım, haramdır!" (Sayfa, 119)
  • "Çay sensiz demsiz, Ben sensiz, nefessiz..." (Sayfa, 121)
  • "..yazarlara özenip, senin için bütün kadınların cenaze namazını kılarım dediğin kız..." (Sayfa, 127)
  • "Her sabah ezanından sonra odama girmeye çalışan güneş, giderken bıraktığın karanlığı silmeye çalışıyor, işe yaramayacağını bile bile..." (Sayfa, 131)
  • "Vazgeçtiğin her haram dünyalık, imanını arttırır... Bıraktığın her haram sevda, Helaline yaklaştırır..." (Sayfa, 134)
  • "Bir zamanlar mavi gözlü bir kızını sevdiğin bu şehrin." (Sayfa, 135)
  • "Ölümü ve bitişik yaşadığın hayatı bir görmeye başlıyorsun ya, işte tam oradayım!" (Sayfa, 135)
  • "..ve bunu hiçbir zaman unutma; en kalıcı ayrılık kokusunu, en sevdiklerin sıkar.." (Sayfa, 144)
  • "Sevdiğinin boğazında düğüm varken, hiçbir kız gözlerine çektiği sürmenin hesabını veremez..." (Sayfa, 151)
  • "Gözlerimi kısarak yürürüm ben, ellerim ceplerimde, kollarım vücuduma yapışık, başım biraz eğik ve hızlı adımlarla, Yürürken en güzel bu şekilde kurutabilirsiniz gözyaşlarınızı çünkü." (Sayfa, 153)
  • "09:00 - 17:00 Düşünmeniz istenmiyor, istediklerini yapın, kravatınızı biraz daha sıkın!" (Sayfa, 157)
  • "Sevmek, belki bir gün okur diye şair olmaktır..." (Sayfa, 162)
  • "Dedikodu yapmayı bırakmaktan başla mesela. İnsanlarla konuşmayı kes..." (Sayfa, 171)
  • "Yâr, demlendik bi kere hasretinle, artık gelsen de Eyvallah, gelmesen de..." (Sayfa, 176)
Evet bu kitaptan beğendiğim ve üstünü çizdiğim sözler bunlar. Olur da kitabı tekrar açıp o duyguyu tazelemek istediğim de yeni sözler ile karşılaşırsam yazıyı güncellerim. Şu an kitabın ikinci serisini okuyorum bir kaç güne paylaşırım inşAllah. Allah'a emanetsiniz.. :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Notlarım: #6 "Fesleğen - Hikmet Anıl Öztekin"

Kitap Notlarım: #2 "Elif Gibi Sevmek 2"

Kitap Notlarım: #5 "Söz Mühendisi - Hasan Çep"