Kitap Notlarım: #2 "Elif Gibi Sevmek 2"

Sonuna geldiğim için üzüldüğüm kitapların listesinde liderliğine oynayabilecek bir kitabın sözlerini okuyor olacaksınız. Bitti diye üzülmüyorum ki sizinle paylaşabilme fırsatı geçti elime. Kitabın kapağını açtığınız da gül kokusunu -2. baskı-ne kadar hissedersiniz bilemem de giriş yazan cümle, beni benden aldı. "Sevmek dilek tutmaya benzemez, dua edeceksin.." Gerçek şu ki, gözümüzü kapatıp sadece sevdiğimizi hayal ediyoruz. Peki kaçımız içten, hangimiz gerçekten sevdiğimizi Yaradan'dan O'nu Helalimiz olması için dua ediyoruz? Aşikâr. Notlardan sonra kitabı alıp okumanızı ama hayatınıza geçirmeniz duasıyla..

Sayfa Sayısı: 213
Kitabın Yazarı: Hikmet Anıl Öztekin
Yayın Evi: Yakamoz Kitap


  • "Sevdam, yolum, varlığım, can şenliğim, gülparem... Her şeyim. Sesini duymuştum. O yemyeşil gözler en âşık halimi görmüştü." (sayfa, 17)
  • "Âşık her hali kendi haline yorarmış. Sokak lambası ve odamdaki gece lambası hiçbir zaman sarılamayacaklar. Ama her karanlıkta muhabbet ediyorlar odamda. Onları ayırsanız da ışıklarını, hayallerini ayıramıyorsunuz. Odamı öyle güzelleştiriyorlar ki kim onların ayrı olduklarını söyleyebilir?" (sayfa, 19)
  • "Derdim sen olunca, ben derdimi sevmez miyim hiç?" (sayfa, 24)
  • "Büyük şehirlerde duygularıyla oynamadığın, kırmak istemediğin insanlar seni saf sanıyor. Sen ise Allah'tan korkarsın bilmezler." (sayfa, 26)
  • "...Allah'a inanıyorlar ama televizyonların dediklerini yapıyorlardı." (sayfa, 27)
  • "Anlatılsa sevda olmaz ya zaten, anlatılsa sevme olmaz." (sayfa, 31)
  • "Sen bana gel diye ses et yeter, şiirlerden köprüler kurarım yüreğine..." (sayfa, 32)
  • "Rabb'im sana ve sevgiliye kavuşmamı engelleyen ne kadar günahım varsa affetsin." (sayfa, 32)
  • "Sen, sana Allah'ı hatırlatanı sev, gerisini boş ver." (sayfa, 35)
  • "Zaman işte yâr olunca yetmez, olmayınca da geçmez." (sayfa, 35)
  • "Yâr diye seçtiğin insan rehber olmalı ömrüne." (sayfa, 36)
  • "Çöl yağmurum... (En çok yağmurun özlemle beklediğin yerdir çöl ki ben de seni öyle bekliyorum.) (sayfa, 36)
  • "Unutma ateşimiz sevda, dermanımız Hakk." (sayfa, 37)
  • "Sensizken seni yazdığım kağıtları elime alıp okumaya başladım." (sayfa, 41)
  • "Belki tekrar rüyalarda buluşuruz, tekrar gelirsin diye karanlığa selam ettim ve bir dua bıraktım geceye, hiçbir duamı sensiz bırakmadığım gibi; "Melekler kabinden öpsün sevdiğim!"" (sayfa, 41)
  • "Aşkın imana dönüşecek, uzaktan sevmeye devam et..." (sayfa, 53)
  • "Benim şehrimin denizi yoktur. En önemlisi... 'Sen!' Bana senin olduğun şehir lazım. Ötesi yok! Çöl de olsa şehrin, Ben yüreğinin denizine hasretim." (sayfa, 59)
  • "Uyku düşmeyince nasibe, özlemek hükmünü keser gecenin..." (sayfa, 59)
  • "Yüreğimde derman buldukça seni yazıyorum, artık dilim ne kadar inerse yüreğime..." (sayfa, 64)
  • "Rabb'im... Acizliğim sadece senin katında. Soluma da onu yazan sensin, uzağıma da. Takdir senin. Ben Aşk-ı Tevekkül eyledim, Eyvallah deyip susuyorum...." (sayfa, 77)
  • "Sesini duysam; umut var, sabır var. Yüzünü görsem; huzur var, şükür var." (sayfa, 79)
  • "Vavdım, doğruldum... Sevdim, yoğruldum..." (sayfa, 80)
  • "Belki küçük bir çocuk ürkekliği ile yeri geldi bulutları misafir ettim gözüme. Senli yağmurlar bıraktı, Islandım. Yandım..." (sayfa, 80)
  • "Belki de her bela, kulun kendini bir şey sanmasındandır..." (sayfa, 81)
  • "O gözleri düşünüyorum, nasıl sevdirirdi bana yağmurları. O yokluğunu düşünüyorum, nasıl getirirdi geceler." (sayfa, 83)
  • "Biraz hızlanır adımlarım sen aklıma gelince, nasılsa arkamdadır orada yürüyordur Elif'im demek..." (sayfa, 83)
  • "Böyle bir hayat yaşıyorum işte, Bilinç altıma yanımda olmadığını anlatamıyorum." (sayfa, 83)
  • "Kavuşmak dedimse bu dünya için değil, ahirete be sevdiğim..." (sayfa, 84)
  • "Gözlerim artık sadece bakmak için değil, görmek içindir. Gönülden..." (sayfa, 89)
  • "Adının geçtiği cümlelere nokta koyamıyorum uzadıkça uzuyor, Ancak iki nokta, biri sen biri ben..." (sayfa, 90)
  • "Kimi özler kafayı çeker, kimi özler şükür çeker." (sayfa, 91)
  • "Gündüzleri bile kimse anlamaz seni, geceleri beklemeye başlarsın." (sayfa, 91)
  • "Öyle ya nereye baksan bir hatıra ihtimali." (sayfa, 91)
  • "Ve bazen helalin olamayacağı, elinden tutamayacağın ihtimalin gelir aklına, işte o zaman, ölümü bile özler insan." (sayfa, 91)
  • "Cennetimi esirgeme, bana bak köylü kızı, bir çemberin içinden göster bana cenneti, öyle bir bak ki köylü kızı, vuslata yorarım gözlerini..." (sayfa, 93)
  • "Gerçekten seviyorsa bir insan, o biraz daha iyi olsun diye kendinden geçmeyi kabul edersin." (sayfa, 94)
  • "Bir kalp düşün çocuk, başkasına attığını bilsem sözsüz bir dua ederim, kaparım gözlerimi, duam açılmaması olur..." (sayfa, 95)
  • "Derdim mi? Beni biliyorsun, hep içime atarım." (sayfa, 100)
  • "Bir insanı sevmediğinizi onu dualarınızda unuttuğunuz zaman anlarsınız." (sayfa, 101)
  • "Hatıralar kaldın, yüzünde tebessüm, ben giderim karanlık vakitlere, gözlerinin yeşilinden daha ağır gelse de..." (sayfa, 105)
  • "Bir kere olsun gel bak, sonra gidersin, seni sevmek öyle yakışıyor ki bana..." (sayfa, 105)
  • "Gözlerim kurusun, ben mi unutacağım seni?" (sayfa, 108)
  • "Ey emanet bildiğim, dualarıma sarıp kolladığım yârim, yanımda olmasan bile, dualarıma emanetsin, bilesin istedim..." (sayfa, 115)
  • "Makam müptelası insanların arasında şiire sevdalı bir adam olarak kalmanın imkânsızlığını tahmin edebiliyor musun?" (sayfa, 119)
  •  "İstanbul'a yağmur yağıyor. Ya durmazsa bu sefer? Ya hiç bitmezse İstanbul'un seni hatırlatmaları bana?" (sayfa, 123)
  • "Ayırt etmeksizin her zerren kabulümdü... Ve gittin, gitmen de kabulümdü..." (sayfa, 128)
  • "Âşık dediğin derdini sevecek, çok mu düştün, Allah'tan isteyeceksin. Seni o kaldırsın ki kimseler yıkamasın." (sayfa, 129)
  • "İnsan, bazen geç kalıyor. Bir çaya, bir duaya. Birine. Bazen de birbirine..." (sayfa, 131)
  • "Erteleyip duruyor, sevmeyi de sevdiğini söylemeyi de. Oysaki öğrenmemişmiydik, 'Seven sevdiğine, sevdiğini söylesin!'" (sayfa, 131)
  • "Bir kere adımı söylesen, yemin ederim şükredeceğim. Sensiz olmuyor, olmayacak da." (sayfa, 133)
  • "Gel artık, yeter ağladığım, ağlattığım... Gel artık, mutluluğun kitabını birlikte yazalım.." (sayfa, 133)
  • "Evlilik, sevdiğinin malına mülküne ortak olmak değil, iman dolu göğüsüne talip olmaktır." (sayfa, 136)
  • "Hem için doludur, anlatmak istersin hem ne anlatacak insan bulabilirsin yüreğini korkmadan açabileceğin hem de dile gelmez hissettiklerin." (sayfa, 141)
  • "Gelme sevgili, seni böyle sevmek, yalnızlık, kendine dönmek, kendini bilmek, Rabb'e yönelmek..." (sayfa, 153)
  • "Issız sokaklarda bile başım yerde sevdiğim. Tarif ettiğimiz bu yolda içtiğimiz tek içecek edep şerbetidir. Başımı kaldıracak olsam, yakışır mıyım Elif'ime, diyorum. Namazı aksatacak olsam seni isterken Rabb'imden yüzüm kalır mı, diyorum. Bir küçük çocuk utangaçlığında seviyorum seni." (sayfa, 154)
  • "Yüreğimize saplanan o hançerin akıttıklarıyla yazılan yemin bozulur mu? Bu kadar seven adamın elinden sevdiği alınır mı?" (sayfa, 156)
  • "Gözyaşlarım kadar vücuduna yağmur suyu değmemiş insanlar çıktı sevdamızı bitirdiler." (sayfa, 156)
  • "Hayır diyorum, dün gece çok özledim. Öyle özledim, İstanbul kaldıramıyor sevdamı." (sayfa, 159)
  • "Rüyalarımda da olsa gelsen bir kez daha, kalksam, avuçlarından öpsem..." (sayfa, 159)
  • "Ve son bir çay daha söylüyorum, bırakıyorum kendimi sensizliğin senle dolam demine..." (sayfa, 160)
  • "Ölünce de cennette bakacağım gözlerine, belki de saçına dokunacağım ilk kez..." (sayfa, 161)
  • "Sahipsiz sevmeler ne çok etrafta. Ne durağı belli, ne sonu. Ne varlığı kesin ne de yolu." (sayfa, 166)
  • "Bir sevdayı sahiplenmek için solundan yanacak cesaret gerek bir adama..." (sayfa, 166)
  • "Seni seviyorum desem basit kalmaz mı? Seni yaşıyorum demek daha mantıklı..." (sayfa, 169)
  • "Allah çayımızı sevdiğimizin demlemesini, adımızın geçtiği duaları da yine, sevdiğimizden duymayı nasip etsin..." (sayfa, 171)
  • "Velhasıl geceye dua düşer şimdi dilden, dilden ziyade gönülden." (sayfa, 178)
  • "Ağlanacak şarkılarda bile öyle güçlü bir sebep olacak ki her daim tebessümün şaşırtacak insanları." (sayfa, 179)
  • "Yağmur yağdığında o meşhur kokuyu paylaşmak isteyeceğin birini seveceksin eğer illa birini seveceksen." (sayfa, 179)
  • "Bazı insanların gözlerine baktığınızda, her gün canlı canlı yanmak nedir anlayabilirsiniz.." (sayfa, 180)
  • "Ertelediğimiz zaman bir gün bizi ertelemeden dünya da iken gerçeğe uyanmak duası ile..." (sayfa, 183)
  • "Yarım dua da olmaz sevgi de! Ya tam seveceksin ya da çalışmayacaksın hiçbir yüreğe girmeye..." (sayfa, 187)
  • "Yâr, bekleyesim olduğu kadar gelesin olsan. Kelimeler hüznü terk edip, artık vuslatımızı yazsa." (sayfa, 188)
  • "Uğruna değecek biri varsa yanında, bir ömür acı da olsa insan seviyor, sığınıyor..." (sayfa, 190)
  • "...Bazılarının anlayacak babası yoktur zaten, yüreğinde sakladığı o baba kokusu dışında." (sayfa, 192)"
  • "Namaz kıl, dua et ve âşık ol. Her şeyin nasıl düzeleceğini göreceksiniz." (sayfa, 195)
  • "Yağmur, çay ve şiir de bu insanlara sabır için dünyaya hediye..." (sayfa, 196)
  • "Nefsin istediğinde değil, kalbin hissettiğinde sevmiş olursun." (sayfa, 200)
  • Çayını demli içip, sevdiğini sabırla bekleyeceksin..." (sayfa, 201)
  • "Nasıl gözlerini kapatınca bir şey görememen gözlerinin olmadığı anlamına gelmiyorsa, sevdiğinin yanında olmaması, sesini duymaman, sevdan olmadığı anlamına gelmez." (sayfa, 202)
  • "Geçecek bir dünya için sevdiklerimizi, canım dediklerimizi üzüyoruz ya!" (sayfa, 207)
"Sırlandı
Öyle deriz biz. 
Bitti demeyiz.
Sonu olan, son bulur.
Sonsuz son bulmaz.
Bizim muhabbetimizin sonu Hakk'a çıkar,
Hakk'a çıkan muhabbet son bulmaz..

Yolumuzu,
yolumuzdaki her çakıl taşını seviyoruz.
Muhabbeti seviyoruz.
Muhabbete aşığız.
Sevenlerin muhabbeti son bulmaz.

Nasibimize dert düştüğü gecelerde,
açar açar okuruz.
Bitmez.
Sırlanır.

Bu kitap için de muhabbetimiz sırlanmıştır."

Diye eklemiş şairimiz kitabın sonuna. Sizi emanetleri emin olan Allah'a emanet ediyor, Fatih Yağcı'nın "Seviyorsan Git Konuş Bence" adlı kitabının notlarıyla döneceğimi umut ediyorum. -inşAllah- :) 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Notlarım: #6 "Fesleğen - Hikmet Anıl Öztekin"

Kitap Notlarım: #5 "Söz Mühendisi - Hasan Çep"