Linux Üzerinde VirtualBox Kurulumu (Resimli Anlatım)

İşletim sistemi için ödev hazırlıyordum ve tek kelimeyi yanlış anlamam üzerine ödevi de yanlış araştırıp yapmış oluyorum. :) Madem bir şeyi hazırladık en azından blogum da paylaşayım dedim. Umarım yardımcı olmuş olurum.

Kullandığım dağıtımda Wine kurulu olduğu için .exe dosyası ile kurulum yaptım. İnternette araştırma yapmama rağmen detaylı bir anlatım yoktu. Bundan dolayı Wine ile kurulum yolunu izledim.


Gerekli dosyayı dağıtımımıza göre bu linkten indiriyoruz. Windows için hazırlanmış olan .exe kurulum sihirbazı ile kurdum. İnen .exe dosyasına sağ tık > Wine Windows Program Loader ile aç diyoruz. Karışımıza şöyle bir ekran çıkacak ve Next diyoruz.



Girişi geçtikten sonra hangi özelliklerim kurulup kurulmayacağını ve programın nereye kurulacağını seçiyoruz. Akabinde Next diyoruz.


Gelen ekranda sırasıyla; Masaüstünde kısayol oluşturma, Hızlı başlat çubuğunda kısayol oluşturma ve Kayıt dosyası ilişkilendirme olarak seçenekler geliyor. Son seçeneği tam olarak anlayamadım. Elementary dağıtımını kullandığım için masaüstüne müdahale edemiyorum. İlk seçeneği kaldırıp Next diyoruz.


Bura da bize bir uyarı veriyor. VirtualBox’ı kurmak için kısa süreliğine ağ bağlantımızı keseceğini bildiriyor. Yüklemeye devam etmek edip etmeyeceğimizi soruyor. Yes diyerek devam ediyoruz.


Gelen ekranda kurmayı yüklemek için Install’a tıklamamızı istiyor. Ayarlarımızı gözden geçirmek için Back’e kurulumu iptal etmek için ise Cancel’e basmamız gerektiği hakkın da bizi bilgilendiriyor. Install diyerek kurulum sihirbazına devam edelim.


Kurulumu başlattıktan sonra kısa bir süre içerisinde yükleme gerçekleşiyor. Gelen pencere de tık işareti seçiliyken Finish dersek programımız açılıyor olacak.


Programımız açıldı.



.exe ile yüklememiz gibi kullandığımız dağıtıma bağlı olarak depodan direkt kurulumlarda mevcuttur.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Notlarım: #6 "Fesleğen - Hikmet Anıl Öztekin"

Kitap Notlarım: #2 "Elif Gibi Sevmek 2"

Kitap Notlarım: #5 "Söz Mühendisi - Hasan Çep"