Değişen tek şey rakamlar değil.

Geçenler de yine gecenin bir yarısın da, uyku tutmamış -uykuya dayanamayan ben- ve aklıma yaşadıklarım gelince şu satırlar dökülmüştü. Telefonumun not yerine..

"Oturup biraz düşünmek gerekiyor. İnsan da değişmeyen tek şey nedir diye? Bakıyorum da yıllar geçtikçe ne başımız da saç kalıyor, ne de kalbimiz de tek biri.. Büyüdükçe mutlu olmayı unutur hâle getiren bir sistemin başında dünyaya gelmişiz. Zaman akıp geçtikte değişen tek şeyin yaşımız olmadığını da yine zamanla öğrenmiş oluyoruz. Ne üzücü. Kendini, kendinden sonra öğrenmek. Daha kötüsü; bildiğin sen, sen değilsin! Aslında bakî kalacak huylar edinmeli insan kendine. Bir kaç kötülükten bir şey olmaz deyip, bırakmamalı kendini başka ellere. Sonra alışırsın, bin kere düşündüğün kötülüğü yapmaya korkarken o vakit gözün kapalı yaparsın. Sabretmeyi öğrenmelisin, unutma; "Ağaç, sonbahar da yediği rüzgar ve kardan sonra meyve verir." İlkbahar da çiçeklerin açtığında şükrünü esirgeme ki, yazın sıcaklığından gönül rahatlığıyla faydalanasın. Sonbahar deyince aklıma ayrılık geliyor. Hani ayrılığı yaşamak için önce bir olmak gerekirmiş hani-yalan-. Ben seninle biz olmadan ayrılığı tatdım. Ama şunu unutma ki, "eğer bir kere koptuysa yaprak ağaçtan, istese dahî geri dönemez." Bu sözü açıklamaya gerek yoktur umarım? Anlatmak istediğim konudan çok uzağım şimdi. Ben şu sıralar yaptığım yanlışlara değinecek iken yine aklım sana saptı. Sahi ne işin var zihnimin her köşesinde? Mesai doldu, varmadın mı daha evine! Her neyse yine geldik sona. Bana neden erken yatıyorsun diyenler bu satırlarımı okuyordur umarım, uyumayınca defterimde boş yer kalmıyor.. Ki ben beyazı seviyorum, zaten yazsam da O okumuyor .Ha bu arada gecelerim hiç iyi değil, belki bi mesajını bekliyordur.. Bil istedim.
Vesselam."

Ben ne anlatmak istediğimi bile bilmiyorken sizden bir şey anlamanızı beklemiyorum. Ben bu blogu sadece yazı yazmak, kendi kendime konuşmamak amaçlı açtım. Takip edip etmemek size kalmış..

"Geriye bakmayın.. Gelecek için de hayal kurmayın. Size ne geçmişi verebilirler, ne de gelecek hayallerinizi tatmin edebilirler. Göreviniz, ödülünüz, kaderiniz, burada ve "Şimdi"dir." / Hammarskjold

Bu söze ithafen; anı değerlendirmeye dikkat edelim. Pek bir şey yazasım yok şu an da..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Notlarım: #6 "Fesleğen - Hikmet Anıl Öztekin"

Kitap Notlarım: #2 "Elif Gibi Sevmek 2"

Kitap Notlarım: #5 "Söz Mühendisi - Hasan Çep"