Kitap Notlarım: #5 "Söz Mühendisi - Hasan Çep"

Kitap okumak, hayal kurmak ve mutlu sona ulaşamamak benim hayatımın döngüsü olmasından kaçınamıyorum. Her ne kadar günde en fazla yarım saat kitap okuyabilsem de, hayal kurmayı her an gerçekleştiriyorum. Sonrasın da hep bi burukluk, hep bi yalnızlık.

Çevremde ki insanların da kitap okumasını istiyorum bu niyetle kitaplarımı istemeyerek paylaşıyorum. Çünküm kitaplar benim her şeyim. Yani kitabın gidip gelmeme gibi bir olasılığı da var. Sağlam verip yırtık almak ya da 2-3 ay sonra elime ulaşması. İnsan özlüyor, -Seni daha çok özlüyorum...- Ellerden kitabıma zarar gelecek diye korkarken altını çizdiğim sözleri paylaşacağım kitabıma çay döküldü. Ne kadar sinirlendim bilemezsiniz.. Allah'tan fazla zayiat yok. :)

Kitap 3 bölümden oluşuyor. Birinci bölümün de kısa hikayelerden ders verme çabasında olan yazar, ikinci bölümü tamamen Tasavvufi üzerine ayırmış bulunmakta. Tamamen Allah'ı anlatan sözleri var. Son bölüm de ise ölmeden önce yapılacaklar adlı listesi mevcut. Ki yapılması gerekenler de cidden var. :)

Sayfa Sayısı: 182
Kitabın Yazarı: Hasan Çep
Yayın Evi: Olimpos Yayınları
  • Hayat çok garip, bugün yolda yanınızdan sessiz sedasız geçen biri belki ilerde hayatınızın merkezi olacak. (sayfa, 6)
  • Güzel bir günü bekle, umudunu yitirmeden o güzel günü bekle. (sayfa, 7)
  • Çok mutsuz oldun biliyorum, ama sabırla bekle. Yarınlar elbet güzel olacak. (sayfa, 7)
  • "..kalbinin kapısı uçsuz bucaksız olmasın. O kapının dar olması iyidir her insan giremez." (sayfa, 8)
  • Biri senden gitti diye senin de kendinden gitmen gerekmez. (sayfa, 9)
  • Biz arkadan bıçaklanmaya bağışıklık kazanmış insanlarız. (sayfa, 9)
  • Körü körüne bağlanmak pişmanlıktır. (sayfa, 10)
  • Başımıza ne geliyorsa çok sevmekten geliyor zaten. (sayfa, 13)
  • "Unutmak kolay demiştin, alışırsın demiştin. Öyleyse sen unut beni yeter ki benden isteme." (sayfa, 13) 
  • Kalbimi kıranı geri isteyecek kadar çocuk olabilirim. Ama affetmeyecek kadar olgunum. (sayfa, 14)
  • Sen sabretmesini bil, vaktinden önce gelmezmiş bahar. (sayfa, 15)
  • Güzel hayaller kurmuştu. Bir bir yapacaktık, bir bir yıktı. (sayfa, 15)
  • Zaten yanlış insanları sevmek konusun da üstümüze yok. Sever sandım ama o bana uğramadı bile. (sayfa, 15)
  • "..kimsenin saf temiz duygularını kirletmeye hakkın yok." (sayfa, 16)
  • Gecenin en derin saatin de sana yazamıyorum ama için rahat olsun, seni yazıyorum. (sayfa, 18)
  • Sana katlanacak kadar seviyorum. (sayfa, 25)
  • Unutuyoruz işte hayat izin verdiği kadar. (sayfa, 27)
  • Kalbini kırışını unutamazsın. (sayfa, 27)
  • Sana ufacık bir beddua ediyorum. Sıradaki şarkı beni sana hatırlarsın da bir geceyi de sen uykusuz geçir, ben çok yoruldum. Hadi Eyvallah. (sayfa, 29)
  • Sesimizden bizi anlamayanlar vardı. Bir de sessizliğimizi bile anlayanlar. İnsan susarken daha çok şey anlatırmış da, anlayanı olmazmış. Karşımıza sessizliğimizi bile anlayacak insanlar çıkması ümidiyle. (sayfa, 31)
  • Ömrümde ilk defa bugün ne giysem diye düşünmüştüm. Bayramlarda bile bunu düşünmeyen ben, bugün bunu düşünmüştüm. (sayfa, 32)
  • Sen bana öyle bir geldin ki, bana kimse daha önce böyle gelmemişti. Sana sarıldığım gün 'Kalbim hâlâ yerinde mi?' diye kontrol etmiştim. (sayfa, 33)
  • Benim gökyüzüm de senden başka mavi yok. Senden başka bulut yok. (sayfa, 33)
  • Eğer seviyorsanız ciddi olun, sevdiğinizi söyleyin. Sevmiyorsanız da sakın karşınızdakini oyalamayın. (sayfa, 34)
  • Gönül bir valiz değildir, öyle herkese emanet edilsin. (sayfa, 34)
  • Beklemeyi göze alanın, göze alamayacağı bir şey yoktur.
  • Gönlünüzü almayı bilmeyene, ömrünüzü emanet etmeyin! (sayfa, 36)
  • Sevgili kelimesi çok ağırdır, herkes kaldıramaz. (sayfa, 36)
  • Uzatmadan evlilik yoluna girin ki haram sevdanız, helal sevda olsun. (sayfa, 37)
  • Ufak şeylerle mutlu olmayı bil. (sayfa, 38)
  • Sana bir avuç samimi insan lazım. Sana güzel bir haberim var. 'Sen bu çağa ait değilsin.' (sayfa, 39)
  • Birine çok güvenmek istedik sonra güvenimizi kırıp gidenler aklımıza geldi ve biz yine vazgeçtik. (sayfa, 40)
  • Seni istemeyen birini 'Sev' diyemezsin ki. Olmayacak şeyleri zorlama! Olsa zaten olurdu. Sevse zaten severdi. (sayfa, 42)
  • Öyle aklını kemirecek senin olmayan biri. Ne garip değil mi? (sayfa, 43)
  • Kaybettiğini sandığın belki de kurtulduklarındır. (sayfa, 44)
  • Her gün bir adım daha ileri git mesela. Hayat devam ediyor, durursan kaybedersin. (sayfa, 44)
  • "..ya da sizi çok fazla kıran birine dualarınız da yer verdiniz mi?" (sayfa, 46)
  • Hayatta şiddet kullandığım tek yer cümleler. (sayfa, 46)
  • Güvenin olduğu yerde gurur olmaz. Gururun girdiği yere mutluluk girmez. (sayfa, 47)
  • İlişkiyi en az önemseyen taraf kimse, ilişkinin geleceğini o belirliyor. (sayfa, 47)
  • Senden bir tane daha yok. Kendine iyi davran! (sayfa, 48)
  • "..ama akıllandım. Bir daha bir gülüşe asla inanmayacağım." (sayfa, 49)
  • Zamanı ilişkileri öyle çıkar tabanları üzerine kurulmuş ki, kimsenin kimseye güveni kalmamış. (sayfa, 50)
  • "..bazı yerlerde fikir ayrılıklarına düşebiliriz. Tek sorunumuz bu olsun." (sayfa, 50)
  • Büyük hayallerimiz vardı lakin küçük insanlar için heba ettik o güzelim hayallerimizi. (sayfa, 51)
  • Kalk ayağa çok güzel vazgeç ondan. Olmuyorsa zorlama! (sayfa, 51)
  • Hadi yollarımız kesişti, neden gözlerimiz de kesişti? (sayfa, 53)
  • Giden daha iyisini bulamadığı için geri döndüyse, ilerde daha iyisini bulup senden bir kez daha gidebilir. Giden gelmesin abi. Gelecekse neden gidiyor? Biz bu hayalleri ne zorluklarla kuruyoruz, yap boz değil bu! (sayfa, 53)
  • Gönlümü alsaydın eğer, hazırdım ömrümü vermeye. Şimdi bir ömrünü versen, yine de alamazsın bu gönlü. (sayfa, 55)
  • Siz o en derin kuyudan kendinizi çıkarmak için Allah'tan başkasına ihtiyacınız olmadığını çok iyi bilin. (sayfa, 56)
  • Duanın gücüne sonuna kadar inan. Kalben yapılan dualar elbet cevap bulacaktır Rabb'inin katında. Sabırla bekle. (sayfa, 56)
  • Ellerini açmayı unutmuşsun sen semaya. (sayfa, 57)
  • Şimdiler de çık sıkı aşığım. Onun haberi yok. (sayfa, 58)
  • O herkesin gözünde böyle değildi elbette, ben ona dünyada kalan son çiçek gibi bakmıştım. (sayfa, 58)
  • Gözlerimi kaçırdım senden, doya doya bakamadım utandık işte. Aşk utananlara yakışır. (sayfa, 58)
  • Gökyüzü gibi bakan kız. Şimdi neredesin acaba? (sayfa, 59)
  • Bu kızların da hiçbir şeyden memnun olmayışına anlam veremiyorum. (sayfa, 59)
  • Görünce selam bile verme. (sayfa, 59)
  • Güzel rüyalar hatırlanmaz zaten. (sayfa, 60)
  • Ben aşık olduğum da 4 gün uyuyamamıştım. Yüzünüz de anlamsız bir mutluluk. Her yere gülücük dağıtmalar falan. (sayfa, 61)
  • Hayatınıza insan alırken cimri davranın. Öyle her isteyen giremesin. (sayfa, 62)
  • Elbet ahımız bulacak sizi. Sanmayın ki birini üzüp başkasıyla mutlu olabileceksiniz. (sayfa, 63)
  • "..unutmayın ilahi adalet de vardır." (sayfa, 63)
  • Biz gecelerimizi verdik değmeyecek insanlara, onlar acizdi bir nasılsın demeye. Bize de yazıklar olsun, çok sevdik işte.
  • "..geldiğimiz şu günlerde güvenecek insan sayısı o kadar az ki." (sayfa, 63)
  • Eskiden büyümek isterdik her şeyin sahibi olabilmek için. Şimdi eskilere dönmek istiyoruz o mutluluğa sahip olabilmek için. (sayfa, 65)
  • Bütün sevginizi bir insana vermeyin mesela. (sayfa, 66)
  • "..onun kadar az sevseydin, neden çok sevdin?" (sayfa, 66)
  • Kimsenin elinde oyuncak olmayın. (sayfa, 67)
  • Başlamak kolay ama bitirmek zormuş. Unut unut bitmiyor. (sayfa, 68)
  • Günün birinde unutmak için yalvaracağın hatıraları biriktirmişsin mesela. (sayfa, 68)
  • Seninle mutlu yada mutsuz olmak benim için önemli değildi. Senin olmak bana yetiyordu. Kahrın da lütfun da başımın üstüne. (sayfa, 69)
  • Ulan sana değer veriyorsam otur adam gibi sev beni. Ben herkesten geçtim, sana geldim. (sayfa, 69)
  • Seviyoruz diye ille de sevilecek değiliz. Ama sevilmediğimiz yerde kalacak da değiliz! (sayfa, 69)
  • Biz sevgiye hasret insanlarız. Bizi sevgiden mahrum bırakanlar utansın! (sayfa, 69)
  • Bazen senin olması için vazgeçmen gerekiyor demek ki. (sayfa, 69)
  • Olanlara üzülmek yerine, dahası olmaması için uğraşmayı tercih ederim. (sayfa, 70)
  • Sevdiğim kadar sevilmiyorum. (sayfa, 71)
  • Neyi sevsek ilk önce o gidiyor, anlamadım gitti. (sayfa, 72)
  • Biz gideni öyle abarttık ki başkası olmaz dedik. (sayfa, 72)
  • "Allah'ım benimle olmadı ama başkasıyla çok mutlu olsun. Ben de bulamadığı mutluluğu başkasında bulsun." diye dua ettim. Harbi adam gibi adamım he. (sayfa, 73)
  • Bana gelecek olursak ben kimseyi almadım hayatıma. Girmek isteyenler oldu, kapıyı  kapattım. (sayfa, 73)
  • Eğer seviyorsanız gidin konuşun elbette. Ya olur ya olmaz. Bu işlerin ortası azı birazı olmaz. Ya vardır ya yoktur. Söylemek lazım sevdiğini, sevdiğine. (sayfa, 74)
  • Sevdiğini gizlersen, onu başkasıyla izlersin. Sevdiğini söylemekten çekinme. İçinde kalıp dert olacağına, dışına vur ona da ders olsun biraz. (sayfa, 75)
  • "..o sana gelmiyorsa sen ona git." (sayfa, 75)
  • Siz aşkı çocuk oyuncağı sanmışsınız, bütün mevzuyu yanlış anlamışsınız. Geçmiş olsun. (sayfa, 75)
  • Güzel hayaller kuralım uyumadan önce, rüyalarımıza gelsin o hayaller. (sayfa, 79)
  • Bir kez yalanını gördüğünün, bin doğrusunu sorgularsın. (sayfa, 81)
  • Şimdi arasa, çağırsa, ona giden yollar cam olsa, ben koşa koşa giderim ona. (sayfa, 83)
  • Ben sensiz nasıl hoş kalayım? Ben sensiz boş kalırım. (sayfa, 83)
  • Bazıları sevgini hak etmez, sevilmekten çok unutulmayı hak eder. (sayfa, 85)
  • Seveceksen sev, sevmeyeceksen oyalama. (sayfa, 85)
  • Senin için sabahlara kadar dua etmişliğim var. (sayfa, 89)
  • Allah sana bir yol açarsa içini ferah tut, çünkü o yolu kimse kapatamaz. (sayfa, 89)
  • Yıllarca inşa edersiniz, bir saniyede yıkıverirsiniz. (sayfa, 91)
  • Yok yere ayrılan hiç kimse yoktur. (sayfa, 92)
  • Yüreğimde söyleyemediğim cümleler kaldı. Sana anlatacaklarım vardı, yarım kaldı. Sahi bu kadar kolay mıydı vazgeçmek, ben neden yapamadım? (sayfa, 92)
  • Ben seni nasıl üzeyim be kadın! Senin eline iğne batsa benim elim kanar. Senin kalbin kırılsa, yarası bende sızlar. (sayfa, 93)
  • Olmuyor işte! Saba acı veren şeyleri öyle bir kenara atıp devam edemiyorsun yoluna. (sayfa, 94)
  • Sana değerde geçer bu hatıralar, beni deler de geçer. (sayfa, 94)
  • En büyük hayal kırıklığımı en güzel hayalleri kurduğum insan yaşattı. (sayfa, 94)
  • Ansızın aklına geliyor ya yerle yeksan oluyorsun. (sayfa, 96)
  • Sen aklıma gelince, aklım resmen yıllık izne çıkıyor. Aklımı kaybediyorum, arıyorum kapalı, mesaj atıyorum cevap vermiyor. Öyle tepkisiz öyle hissiz. Rica etsem aklıma gelmeden öbce haber verir misin? Ufak da olsa ben geleceğim de, ben de gelmemen için mücadele vereyim, savaşayım. Sen ansızın gelince ben de savunmasız kalıyorum anlasana. (sayfa, 96-97)
  • Gözün arkada kalmasın, ben de seni oturup beklemiyorum ilk günki hevesimle. Heveslerimi söküp aldın benden. Sana uçan kanatlarımı kırdın. Garip olan ne biliyor musun? Ben bir başkasına nasıl uçacağım şimdi? Kırdın ulan, ne varsa aşka dair kırdın. Sen bir başkasıyla gülerken, ben senin kırdığın parçaları toplamakla uğraşıyordum. Vicdanın rahat mı? (sayfa, 97)
  • "..nefsî hevesleriniz ile rezil etmeyin kendinizi." (sayfa, 98)
  • Çıkmayan zorlu leke gibisin. (sayfa, 101)
  • Geçen gün sana rastlarım diye şehrine geldim sevgilim. (sayfa, 102)
  • Sen hiç olmadın ki. Sahi neden hiç gelmedin? (sayfa, 102)
  • Sevdik ama yanlış sevdik galiba. Soruları çözdük ama kağıda işaretlemeyi unuttuk. (sayfa, 103)
  • Sabırla bekle, o gün bugün değil sadece. (sayfa, 103)
  • Yapboz mu sandın sen beni? Bozdun ama yapamazsın daha. Hadi eyvallah. (sayfa, 104)
  • Sana ait olmayan birine benim ol diyemezsin. Yolu sana çıkmayan birine bana gel diyemezsin. Gözü seni görmeyen birine, bana bak demen faydasız öyle değil mi? (sayfa, 105)
  • Kadın yokluğuna alıştığı erkeği bir daha geri istemez. (sayfa, 107)
  • Sabah beşmiş gün ağırıyor, adamın kalbi ağırıyormuş. (sayfa, 107)
  • Sevdiğin için neler yaptığın değil de, nelerden vazgeçtiğin kısmı daha önemli. (sayfa, 107)
  • Bizde huydur sevildiğimiz kadar severiz. (sayfa, 108)
  • Bir daha kimseye o kadar sıkı sıkıya bağlanamayacak olmaktan korkuyoruz. (sayfa, 110)
  • Umursamaz ol biraz. Çevrende ki insanlara kaptırma kendini. (sayfa, 115)
  • "..unutma ki halıyı temiz tutmak için günde kırk defa silersen o halı aşınır yıpranır kullanılmaz hâle gelir." (sayfa, 116)
  • Bugün özledin, yarın da özledin, ama bir sabah.. Bir sabah uyandığın da artık özlemediğini göreceksin. (sayfa, 119)
  • Ben size dünyanın en şanslı insanını söyleyeyim. İlk sevdiğin, son sevdiğin ise işte senden daha iyisi yok. (sayfa, 121)
  • Aşkta böyle bir şey. Seni sevene  değil, sefil edene gidiyorsun. (sayfa, 122)
  • İler de derin acılar yaşamamak için kalbinle değil aklınla karar vermeni tavsiye ederim. (sayfa, 123)
  • Sen değerlisin, kendine sahip çık. (sayfa, 125)
  • Artık tanıdığın gibi değilse, onu hiç tanımamış gibi yoluna devam edeceksin. (sayfa, 127)
  • "..gitme türü basit insanlarda görülür. Yazları sıcak, kışları soğuk olan düz insanlar için geçerlidir. Kalıp savaşmak gibi bir huyları da yoktur, zora hiç gelemezler. Gitmek ise en sevdikleri." (sayfa, 127)
  • ---Bölüm 2---
  • Sen kalbini Allah ile doldur. Şayet Allah ile dolmazsa, şeytan ile dolacak. Kalp boş kalmaz! (sayfa, 131)
  • Ufakken atari kasetimizi kırdıkları için ağlardık, şimdi ise kalbimizi kırdıkları için. (sayfa, 135)
  • Acele etme, sabret. Bize sabır, onlara acele yakışır. Bu dünyada kazanmadın mı? Ne 
  • üzülüyorsun? Sevinsene! Ahirette kazanacaksın. (sayfa, 136)
  • Kırdığınız her kalbin hesabını vereceksiniz herhalde. (sayfa, 137)
  • Sen kendin iyi ol, çevrenin de ne kadar iyi olduğunu göreceksin. Unutmadan ekleyim, iyi insanların çevresi az ve öz olur. (sayfa, 137)
  • Çünkü o insanlar derdi verenin kim olduğunu çok iyi biliyor, ver dermanın da kimden geleceğini biliyor. (sayfa, 138)
  • Güneşli günler uzak değil, sen o günlere yürümesini bil. (sayfa, 139)
  • Kendini vazgeçilmez sanan insanlar var bir de, ilk onlardan vazgeç! (sayfa, 139)
  • Sahte kalabalıkların olacağına samimi bir kaç arkadaşın olsun senden daha iyisi yoktur. Gereksiz kalabalıklar hızını keser. (sayfa, 140)
  • Yol ne kadar zorlu ise zafer o kadar keyifli olur. (sayfa, 141)
  • Ölüm bize o kadar yakınken biz neyimize güveniyoruz o kadar? (sayfa, 144)
  • Dünyada yanıyorsundur ahirette yanmamak için böyle düşün bir de. Sıkıntılar seni daha güçlü insan yapar. (sayfa, 150)
  • Sen abdestini aldın seccadeni serdin de evine uçak mı düştü? (sayfa, 153) -namaz kılmıyorum diyenler için söylüyor-
  • Mutlu olmak istiyorsanız, ruhunuzu dünyalık şeylerden arındırın. (sayfa, 153)
  • Kalbinizin güzelliğini namaz ile destekleyin. Namazınızı da kalbinizin güzelliği ile. (sayfa, 157)
  • Şimdi önünüzde ufak bir beyaz kâğıt parçası düşünün ve elinizde 0,5 uçlu bir kalem. Şimdi o elinizde ki 0,5 uçlu kalem ile o kâğıda bir nokta bırakın ve bunu her gün tekrarlayın. Zamanla göreceksiniz ki o kâğıt parçası simsiyah olacak ve nokta atacak bir yer bulamayacaksınız. (sayfa, 161-162)
  • Dua bir kulluk görevidir. Bizim dua ederken temel amacımız kulluk görevi olmalıdır. (sayfa, 164)
  • ----Bölüm 3---
  • Eğer bir kalp kırıyorsanız ve vicdanınız hiç sızlamıyorsa başınız sağ olsun, kalbiniz sizlere ömür. (sayfa, 170)
  • "Bizimle çalışmak ister misin?" ilanını gördüğün yere gir "Hayır istemiyorum." de, çık. (sayfa, 175)
  • Yağmurlu havada tanımadığın birinin şemsiyesini tut mesela, "Sen yoruldun biraz da ben tutayım." de. (sayfa, 176)
  • Otostop çek, duran arabalara daha dikkatli gitmesini söyle, emniyet kemeri takılı değilse uyarı yap ve takmalarını söyle. (sayfa, 177)
  • Yoldan geçenlere kendi fotoğrafını göster, "Bu insanı gördünüz mü?" diye sor. (sayfa, 177)
  • Gurur yapmak yerine özür dileyin. (sayfa, 182)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Notlarım: #6 "Fesleğen - Hikmet Anıl Öztekin"

Kitap Notlarım: #2 "Elif Gibi Sevmek 2"