4/4'lük Müslüman Değilim?

Merhaba sevgili blogger. Bu yazdıklarımı okuyan oluyor mu bilmiyorum, şimdi olmasa bile ileride dönüp baktığım da geriye vay be neler yaşamışım diye ben okurum en azından. Yazmaya devam. :)

Gelelim asıl konumuza. Her insan yaptığı iyiliği milletin gözüne sokmaya çalışırız. Üstelik "sağ elin verdiğini sol elin görmesin" atasözüne inat.. Peki ya günahlarımıza da aynı şekilde davranıyor muyuz? İşlediğimiz günahı ya da kötülüğü göz ardı edip kimse görmesin diye saklamaya çalışanlar bizler değil miyiz? Neden iyiliği gösteriş işine getirip kötü yanlarımızı saklıyoruz ki? İnsanlar bizimle alay etmesin ya da küçük durumuna düşmeyelim diye mi? Dostum, önemli olan insanların ne dediği değil, Allah'ın ne dediğidir..

Ben çevreme göre namaz kılan, fazla kötülük yapmayan, ağzın da küfür bulundurmayan birisi olarak düşünüyorum. Umarım öyleyimdir. Asıl sorun kıldığım namazın sadece gösteriş olarak olmasından korkmam. Ne huşû var ne de tamamen bağlantı? Sanki alışkanlık haline gelmiş de öyle kılıyormuşum gibi bir iz bıraktı bende. Nedeni çok basit, ezberlemeye korktuğum dualar, sûreler.. Ezberim iyi değil deyip unuttuğum ve İslam'ı Kur'an a göre değil de, yaşadığım bir şekilde inanmış olup uygulamam. Kaç zamandır aklımda olan bir şeyi bugün yaptım. Namaz da okunması gereken dua,sûre leri sırasıyla çıkardım. Baktığım da fazla uzun bir sure olmadığını ve sadece sonlarını karıştırdığımı fark ettim. Allah'ın izniyle bundan sonra Kur'an-a göre hareket edip verilen emirleri yerine getirmeye çalışacağım. Paylaşılacak gibi bir hazırlık yapabilirsem burada da paylaşırım..

Şu anlık bu kadar, bakalım kaç güne öğrenirim tam anlamıyla namaz kılmayı, ve sonrasını..

Sonrası mı?

Namaz okuduğum kitaplarda ki yazarlara göre sadece, secde de eğilip kalkmak değil. Namaz, namazdan sonra da sağa-sola (haram) bakmama, ağzına küfrü almamadır. Bu yüzden her ne kadar avmde çalışsam da bakmamayı deniyorum. İnanın zor oluyor. Zalımlar öyle bir giyiniyor tahrik ediyorlar ki.. Her neyse.. :)

Aşk da namaz gibidir, niyet edildikten sonra bakılmaz sağa-sola.. Ona göre tek bi kıza yazın kardeşim ona öyle çorap değiştirir gibi sevgili değiştiriyorsunuz. Hani yapamadığımdan değil ben kızların duygularıyla oynamaktan hoşlanmıyorum. Hayırlısı. :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Notlarım: #6 "Fesleğen - Hikmet Anıl Öztekin"

Kitap Notlarım: #2 "Elif Gibi Sevmek 2"

Kitap Notlarım: #5 "Söz Mühendisi - Hasan Çep"