Kitap Notlarım: #8 "Senden Bir Parça - Adem Metan"

Merhaba arkadaşlar, bugün Berat Kandili evvela bu mübarek gününüzü kutlar, hayırlara vesile olmasını Cenab-ı Hak'tan niyaz ederim. Hayırlı kandiller yani. :)

Kitaba gelecek olursak, bir toptan satış marketinde indirim de iken aldım.. İki bölümden oluşuyor. Yazar, ilk bölüm de biraz kendinden bahsediyor ikinci bölümde ise kıssadan hisseler var. İlk defa bir kitabı alın demeyeceğim içeriğini internet üzerinden de bulabileceğiniz kıssadan hisseler ile doldurmuşlar. Ben ucuz diye aldım bi de kitabın ismi dikkatimi çekmişti. Yapacak bir şey yok rafımda duruyor. :)

Kitap Sayısı: 162
Kitabın Yazarı: Adem Metan
Yayın Evi: Yediveren Yayınları
  • Ne kadar muhteşem olurlarsa olsunlar kelebekler de terk edilebiliyorlarmış meğer. (sayfa, 36)
  • Çünkü toprak aştı, aşktı, sevdaydı. Sevda da acı çekmekti. (sayfa, 40)
  • "..kelebeğin gözleri dolmaya başladı. Görebiliyordum. Gözlerindeki damlayı hemen onun arkasında ve onun biran önce yanağına doğru inmesini sabırsızlıkla bekleyen o kadar çok damla vardı ki sanki gözünün içinde birikmiş olan damlalar 'aktım akıyorum' diyorlardı. Ve nihayet birden bire gözünden kopan damla arkasında iz bırakarak ve diğer damlaların da kendisini takip etmesi için bir yol çizerek yanağından burnunun ucuna, burnunun ucundan, dudaklarına, kurtulabilenler de çenesinden aşağıya doğru ilerlerken..." (sayfa, 41)
  • Etrafımızda dolaşan onlarca ses vardı, ama hiç birisi masamızdan duyulmuyordu. (sayfa, 48)
  • "Şu an nefes alıyorsun, ama iki saniye sonrasının garantisi yok. Bir yılın kıymetini ÖSS'ye çok iyi hazırlanıp da sınava giremeyen bir öğrenciye sor. Bir ayın kıymetini, askerde son bir ayı kalmış olan kişiye sor. Bir dakikanın kıymetini bir dakika önce binecek olduğu otobüsüne sadece bir dakika geç kaldığı için binemeyen kişiye sor. Bir saniyenin kıymetini ise annesinin babasının son nefesini verirken salâvatının yarıda kalışını görev o evladına sor. O nedenler zaman bizim için o kadar önemli ki, ben sen, bu kadar geç bulmuşken bu kadar erken kaybetmek istemiyorum." dedim. "Yaptığım şeyler senin gibi bir kelebeğe çocukça gelebilir. Salakça gelebilir. Ama ben buyum ve seni bu saf duygularla seviyorum." dedim. (sayfa, 49)
  • Çevrenizdeki insanların ne hissettiği ya da ne düşündüğünden o kadar emin olmayın, bazen bir kalbin içinde neler sakladığını öğrendiğiniz de her şey için çok geç olabilir. (sayfa, 62)
  • -hadisin ifadesiyle- "Kim Allah'a kavuşmayı arzu ederse, Allah da ona kavuşmayı arzu eder." (sayfa, 74)
  • Hayat, çoğu zaman bizim de üzerimize abanır. Toz toprakla örtmeye çalışanlar çok olur. Bunlarla baş etmenin tek yolu, yakınıp sızlanmak değil, düşünüp silkelenmek ve kurtulmak, aydınlığa adım atmaktır. (sayfa, 90-91)
  • Hepimizin kendine has kusurları vardır. Hepimiz aslında çatlak kovalarız. Allah'ın büyük planında hiçbir şey ziyan edilmez. Kusurlarınızdan korkmayın. Onları sahiplenin. Kusurlarınız da gerçek gücünüzü bulduğunuzu bilirseniz eğer siz de güzelliklere sebep olabilirsiniz. (sayfa, 98)
  • Eğer paranız varsa, ahmağın biri bile olsanız, insanlar size saygıda kusur etmez. (sayfa, 101)
  • "V" şeklinde bir formasyonda uçan kaz grubu, birbirlerinin kanat çırpınışları sonucu ortaya çıkan hava akımını kullanarak uçuş menzillerini yüzde yetmiş oranında uzatıyorlarmış. (sayfa, 105)
  • Belli bir hedefi olan ve buna ulaşmak için bir araya gelen insanlar, birbirlerinde hız ve haz alarak hedeflerine daha kolay ve çabuk erişirler. (sayfa, 105)
  • "..hayat pazarında alan değil, veren kazançlıdır." (sayfa, 130)
  • "..huzur ve saadet de böyledir, bir felaket görmeyen kimse, huzurun kıymetini bilemez." (sayfa, 132)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Notlarım: #6 "Fesleğen - Hikmet Anıl Öztekin"

Kitap Notlarım: #2 "Elif Gibi Sevmek 2"

Kitap Notlarım: #5 "Söz Mühendisi - Hasan Çep"