HTML Notlarım: #1 HTML Nedir?

Html Nedir?

HTML'in açılımı "Hyper Text Markup Language" yani; "Biçimlendirilmiş Metin Dili" anlamına gelmektedir.


Html Ne İşe Yarar?

HTML, internet üzerinde web sayfası oluşturmak için kullanılan bir dildir. Kendi başına sade bir web sitesi yapılabilir, .css dahil olmak üzere. Eğer dinamik bir web sitesi yapmak istiyorsak; php, asp gibi diğer yazılım dillerini de öğrenmek gerekiyor. Kısacası HTML; bir web sitenin iskeletini oluşturur.

Dinamik ve Basit Web Sitesinin Farkı Nedir?

Basit bir web sitesi; sadece temel HTML kodları iler oluşturulmuş, bir kaç css özelliği ile şekil verilmiş sitelere denir. Bu tür siteler de güncelleme yapılamaz, yapmak istiyorsak tekrar kod halinde yazmamız gerekir.

Dinamik web sitesi ise; PHP, .NET  gibi uzman yazılım dilleri aracılığıyla kodlanmış profesyonel sitelerdir. Mesela bunlar da admin paneli olur; site yöneticisi buradan kod yazmaksızın siteye; haber, yazı, resim ekleyebilir.

Biz öncelik olarak web sitesinin iskeletini oluşturan HTML'i öğreneceğiz. Umarım ilerleme katederiz.


Peki HTML öğrenmek için hangi programı kullanacağız?

Windows ortamında çalışan ücretli/ücretsiz bir çok profesyonel editörler vardır.

Ücretsiz olarak benim bildiğim Notepad++. Ben Notepad++'ı kullanıyordum, şu ana kadar bir sorun ile karşılaşmadım. Ayrıca Zen Coding eklentisi ile kod yazma hızınızı arttırıyor. Microsoft'un editörü olarak WebMatrix'i öneririm.

Ücretli olarak da Adobe Dreamweaver, ve NoteTab var. Bu editörlerin 30 günlük deneme sürümünü indirip kullanımınıza bağlı olarak satın alabilirsiniz. Gerçi bir çoğumuz crack'ını buluyoruz. :)

Linux(Ubuntu) işletim sistemi için de; Geany ve Brackets'i öneriyorum. Yani benim kullandığım ve bildiğim editörler bunlar. Geany sade bir arayüzü var, Brackets'in de canlı ön izleme özelliği var bildiğim kadarıyla.

Bir tane editör edindikten sonra sıra geliyor kullanacağımız tarayıcılara, bir den fazla tarayıcı kullanırsanız iyi olur. Kodladığınız sitenin nasıl göründüğüne bakabilirsiniz..

Firefox için eklentiler.
Tarayıcımız da kullanabileceğimiz ve ilerleyen zamanlar da işimize yarayabilecek bazı eklentiler mevcut.

Bunları yazıyorum;
1- Firebug

Bildiğim kadarıyla, sitenin bölüm bölüm neyle kodlandığını gösteriyor. Yani açıkcası şu anlık pek kullanmıyorum, siz bakarsınız işte. :) Bu linkten indirebilirsiniz.

2- MeasureIt Developer

Bu eklenti ise ekranda ki herhangi bir nesnenin boyutunu ölçmemize yarıyor. Bu linkten indirebilirsiniz.

3 - ScreenGrab

Açık olan sayfanın komple resim halinde kaydediyor. Normal versiyon belki çalışmayabilir, bu yüzden fix version'u indirelim. Bu linkten indirebilirsiniz.

Bir sonra ki yazımda görüşmek üzere, hoşça kalın.. :)

Text: Metin
Markup: Biçimlendirme
Language: Dil

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Notlarım: #6 "Fesleğen - Hikmet Anıl Öztekin"

Kitap Notlarım: #2 "Elif Gibi Sevmek 2"

Kitap Notlarım: #5 "Söz Mühendisi - Hasan Çep"