Kitap Notlarım: #3 Allah'a Emanet Ol

Kitapları okudukça hayalime daha da bağlanıyorum. Karakterleri içimde yaşatıp zaman zaman ağladığım da oluyor tabii. Ama en önemlisi de ne biliyor musunuz? Yazılanların hepsini içim de yaşamam. Gerek aşkı, gerekse sabrı.. Ne yazıp neyi anlatayım bilmiyorum ama kesinlikle okuyun.

Size kitabın özetini yazmayacağım varsa ödeviniz alın okuyun, siz özetleyin. Ben okurken altını çizdiğim sözleri buraya not düşüyorum.

Sayfa Sayısı: 135
Kitabın Yazarı: Kahraman Tazeoğlu
Yayın Evi: Destek Yayınları

  • "Dili sussa gözleri bağırıyordu." (sayfa, 23)
  • "İnsanın içinde gizli bir sevda taşıması o kadar zordu ki." (sayfa, 23)
  • "Sınırları olan hayaller o hayali kuranları gülümsetir sadece.." (sayfa, 24)
  • "Rüzgârın esmesiyle yapraklarının hışırtılarını duyduğu ama dokunamadığı  bir ağacın gölgesinde oturmak ve bundan hiç şikâyet etmemek gibiydi uzaktan sevmek." (sayfa, 31)
  • "Ne acıydı kalbinin içindekini uzaktan sevmek." (sayfa, 32)
  • "..içinde sakladıkların seninle gider, söylediklerin karşılık bulur sana döner." (sayfa, 50)
  • "Sen kanatlarına güvenmelisin tutunduğun dala değil.." (sayfa, 58) 
  • "İnsanlarla dolu bir yalnızlıkta yaşıyoruz." (sayfa, 64)
  • "Hangisi daha kırgındır acaba ey güzel Allah'ım, yaprağını döken ağaç mı, ağaçtan kopan yaprak mı?.." (sayfa, 87)
  • "Ben sana susadım dedikçe, sen bana çöl uzattın." (sayfa, 89)
  • "Gözlerin bir kitap gibiydi. Bana her bakışında seni okuyordum satır satır." (sayfa, 91)
  • "Eğer bir cahillikse seni sevmek o zaman cehalete çok şey borçluyum." (sayfa, 94)
  • "Sen artık benim değil, hatıralarınsın." (sayfa, 100)
  • "Bizim gibilerin kalbine gelince; ezilen her kalpte ezenin ayak izi bulunur." (sayfa, 102)
  • "Belki onda bir şiir olamadım ama en sevdiğim şairin elini tuttum." (sayfa, 103) 
  • "..çünkü ben herkesi kendi gibi bilenlerin diyarından geliyordum. Çünkü kapatmak için değildi benim kapılarımın hiçbiri.." (sayfa, 104)
  •  "Sana gitmen için ayaklar veren Rabbim kalman için nedenler vermemişse bunun suçu bende demektir." (sayfa, 111)
  • "Yağmur yüklü bir bulutun altındasın ve susuzluktan ölüyorsun ama o bulut sana yağmurunu değil gölgesini veriyor." (sayfa, 121)
  • "Sevdiğini son defa gördüğünü bilmek mi daha zordur, onu son defa görememek mi? Onu karanlığa kendi elinle teslim etmek mi daha korkunçtur, onu oradan çekip çıkaramamak mı?" (sayfa, 127)
  • "Duman ateşini özlese de ona geri dönemiyor." (sayfa, 131)
 Kitap birbirini Allah'a emanet eden Furkan ve Zeynep'in hikayesinden oluşuyor. Kitabın sonu mutlu bitmesi beni sevindirdi. Ayrıca şairin şiirleri de var buradan dinleyebilirsiniz.. Allah'a emanet olun. :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Notlarım: #6 "Fesleğen - Hikmet Anıl Öztekin"

Kitap Notlarım: #2 "Elif Gibi Sevmek 2"

Kitap Notlarım: #5 "Söz Mühendisi - Hasan Çep"