Kitap Notlarım: #9 İstemenin Esrarı / Muhammed Bozdağ (Giriş)

Merhaba arkadaşlar, hâlâ yaşadığım monoton hayattan çıkamadım. İşten eve evden işe gidip geliyorum. Gerçi İstanbul olayı var bakalım belki giderim buralardan. Geçenler de iftara çalıştığım yerden bi ablaya gittik. İşten çıkar çıkmaz gittiğimiz için biraz uzalıp dedik odaya girdiğim de kitapları gördüm. Her ne kadar kitap kurdu olmasam da bu kitap dikkatimi çekti ve bana vermesini rica ettim. Beni kıramıyorlar canlarım ya -Allah razı olsun- al oku dedi. inşAllah yararını görürüm ve anladığımı anlatmama da burası vesile olur.. İlk girişi okudum kısa notlar halinde alıntıları paylaşıyorum sizinlee.


  • Başımıza gelenler, bu isteklerin Yaratıcının izin verdiği sınırlar içerisinde gerçekleşen yansımalarından oluşacaktır. (sayfa, 9)
  • Allah buyuruyor ki "Bu onu horlayıp aşağılamak için değil; ona isteğini geç vermem onun faydasınadır. İhtiyacı onu gafletten uyandırdı; bana çevirdi. Saçından tuttu, çeke çeke benim tarafıma getirdi. Dileğini hemen verirsem yine döner; o (dünyevi) oyuncağa kapılır, gaflete boğulur gider... Onun 'Ey Rabbim' demesinden ve tek tek sırlarını söylemesinden hoşnut oluyorum." (sayfa,12-13)
Gerçekten de öyle olmuyor mu ya? Hani diyorum bazen kendime acaba çektiğim sıkıntılar olmasa yada ne bilim her şey istediğim gibi olsa Allah'ı bu kadar anıp, O'na yalvarıp bir şeyler ister miydim bilmiyorum. Bu halime bile şükretmem gerek.. Yani sırf sevdiğim kızı dua'larım da isteyebilmek adına haramlardan uzak kalmaya çalışıyorum ki beceriyor gibiyim de. Gerçi gözler pek dahil denmez buna, sağa sola kayıyorlar da kendileri...

  • Evreni kuşatan mucize, Yaratıcının isteğidir. Ama insanı kuşatan mûcizelerin çoğu, insanın yaratıcısından isteyişlerine ve dualarına bağlıdır. (sayfa, 14)
  • Kurtuluşu beklediğimiz yerde yok oluş, yok oluşu beklediğimiz yerde kurtuluş yaşıyoruz. (sayfa, 17)
  • Bir an gelecek, umulmadık ve beklenmedik bir kolaylıkla ölüm bizi anîden alıp götürecek. (sayfa, 17)
  • "Kuru duayı bırak; ağaç isteyen tohum eker." / Hz. Mevlana (sayfa, 20)
  • Başarı gideceğiniz yerde değildir; yürüdüğünüz yoldadır. (sayfa, 21)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Notlarım: #6 "Fesleğen - Hikmet Anıl Öztekin"

Kitap Notlarım: #2 "Elif Gibi Sevmek 2"

Kitap Notlarım: #5 "Söz Mühendisi - Hasan Çep"